CNH otwiera linię produkcyjną elektrycznych kompaktowych ładowarek kołowych w Lecce

CNH otwiera linię produkcyjną elektrycznych kompaktowych ładowarek kołowych w Lecce

Na początku lipca br. w fabryce CNH w Lecce we Włoszech otwarta została linia produkcyjna nowej elektrycznej kompaktowej ładowarki kołowej. Model, opracowany i zaprojektowany w centrum badawczo-rozwojowym zakładu w Apulii, będzie produkowany w barwach CASE i New Holland, odpowiednio jako 12EV i W40X. Stąd trafi na rynki całego świata, zaspokajając rosnące zapotrzebowanie na bezemisyjne maszyny w sektorze budowlanym i rolniczym.

Ceremonia odbyła się w obecności instytucji z regionu Apulii, reprezentowanych przez Alessandra Delli Noci, radnego ds. rozwoju gospodarczego, i Loredanę Capone, przewodniczącą Rady Regionalnej, wraz z burmistrzem Lecce Adrianą Poli Bortone. Kierownictwo CNH reprezentowali: prezes CNH Construction Segment Stefano Pampalone, prezes CNH EMEA Carlo Alberto Sisto, szef CNH Construction Europe Federico Bullo, szef CNH Construction Product Development Ciro Casapulla, Managing Director CNH Industrial Italia S.p.A. Carlo Lambro oraz HR Business Partner CNH CE Guido Moscheni.

Nowy model uzupełnia gamę kompaktowych maszyn elektrycznych firmy, obejmującą już dwie minikoparki elektryczne produkowane w Cesenie. W ten sposób CNH odpowiada na szybko rosnący popyt na alternatywne układy napędowe, wynikający z potrzeb obszarów metropolitalnych i miejskich, głównie europejskich, oraz z wymagań sektorów takich jak rolnictwo i hodowla zwierząt, poszukujących wysokowydajnych, ale cichych i bezemisyjnych maszyn, mogących bezpiecznie pracować w pomieszczeniach i w pobliżu zwierząt.

Fabryka w Lecce staje się coraz ważniejsza dla CNH

Zakład w Lecce, który niedawno obchodził 50-lecie działalności, jest jednym z głównych centrów produkcyjnych CNH we Włoszech i regionie EMEA. Zajmuje 600 tys. m2 i mieści 7 linii produktów (ładowarki kołowe, kompaktowe ładowarki kołowe, koparko-ładowarki, ładowarki teleskopowe i równiarki samojezdne) dla 203 modeli i 4896 różnych konfiguracji. Wielkość produkcji wzrosła wykładniczo, odnotowując 88% wzrost w latach 2020-2022 i dalsze 14% w 2023 r., w którym odnotowano największą liczbę wyprodukowanych maszyn od momentu założenia zakładu.

Równolegle z inwestycjami w moce produkcyjne, CNH wdrożyło znaczące ulepszenia w zakresie infrastruktury i ochrony środowiska. W 2022 r. inwestycja o wartości około 13 mln euro (część projektu Converto, współfinansowanego przez region Apulia) umożliwiła instalację nowej zaawansowanej instalacji do malowania i nowej maszyny do cięcia plazmowego. Pierwsza z nich znacznie poprawiła jakość produktów i zmniejszyła negatywny wpływ na środowisko dzięki bardziej wydajnemu wykorzystaniu wody. Nowa maszyna do cięcia zwiększyła produktywność, zmniejszając ilość odpadów i koszty obsługi. Co więcej, niedawne wdrożenie systemu fotowoltaicznego obejmującego 40% powierzchni produkcyjnej potwierdza zaangażowanie w zrównoważony rozwój i samowystarczalność energetyczną zakładu produkcyjnego. Również w ramach projektu Converto, CNH zainwestowało w budowę nowych pomieszczeń do testowania pojazdów zelektryfikowanych oraz do sprawdzania działania w ekstremalnych warunkach klimatycznych (od -50°C do +50°C).

Alessandro Delli Noci, radny ds. rozwoju gospodarczego regionu Apulia, tak skomentował związek, który łączy zakład z regionem: – Ten kompleks przemysłowy od dawna jest punktem odniesienia dla wielu firm w Salento, które korzystają z powiązanych branż związanych z produkcją, a także jest ważną podporą pod względem zatrudnienia. Cieszymy się, że CNH nadal wierzy i inwestuje w ten ważny region, oferując produkty i projekty o wysokiej zawartości technologicznej.

Elektryczna kompaktowa ładowarka kołowa – włoska innowacja dla zrównoważonej przyszłości

Nowa elektryczna kompaktowa ładowarka kołowa, która została z powodzeniem zaprezentowana na najważniejszych międzynarodowych targach, takich jak ConEXPO w Las Vegas i Agritechnica w Hanowerze, oferuje znaczące korzyści w zakresie niskiego poziomu hałasu i zerowej emisji spalin. Te cechy sprawiają, że jest szczególnie odpowiednia do pracy w zamkniętych środowiskach, w których emisja CO2 jest niedozwolona, na nocnych placach budowy i we wszystkich zastosowaniach wrażliwych na zanieczyszczenie hałasem. Co więcej, maszyny tego typu gwarantują wysoką wydajność i niższe koszty eksploatacji niż pojazdy napędzane silnikami wysokoprężnymi.

Ciro Casapulla, dyrektor ds. rozwoju produktów budowlanych, szczegółowo przedstawił nowy model elektryczny, podkreślając, że innowacje zawsze powstawały w Lecce, a w przypadku elektryfikacji oznaczają wręcz zmianę paradygmatu: Nie tylko zastąpiliśmy silnik wysokoprężny akumulatorami. Całkowicie zmieniliśmy projekt, wykorzystując również technologie i techniki obliczeniowe typowe dla sektora lotniczego. Po pierwsze, zmniejszyliśmy wagę maszyny, obniżając ją tam, gdzie nie była potrzebna, w uzasadniony i skalibrowany sposób, aby zwiększyć wydajność i zachować jej autonomię.

Redukcja masy, osiągnięta również dzięki specjalnemu „kratowemu” wysięgnikowi, doprowadziła do poprawy obciążenia wywracającego: lekki wysięgnik oznacza przesunięcie ciężaru do tyłu, a tym samym większą ładowność i stabilność. Kolejną ważną innowacją, zapożyczoną z najwyższej klasy modeli z silnikiem wysokoprężnym, są elektrohydrauliczne elementy sterujące, które w połączeniu z napędem elektrycznym umożliwiają maksymalizację wydajności i kontroli ruchów.

Nowy model elektryczny ma zasięg od 3 do 6 godzin w zależności od rodzaju zastosowania. Ładowanie może odbywać się z domowego gniazdka elektrycznego za pomocą standardowej ładowarki pokładowej 230 V lub za pomocą opcjonalnej szybkiej ładowarki, która może naładować akumulator litowo-jonowy o pojemności 23 kWh z 20 do 80% w ciągu zaledwie jednej godziny, czyli czasu trwania przerwy obiadowej, umożliwiając w ten sposób ciągłe użytkowanie przez cały dzień roboczy.

Nowa elektryczna kompaktowa ładowarka kołowa, w 100% wyprodukowana we Włoszech, to dowód na to, jak wielką wagę CNH przykłada do inwestowania w technologie alternatywnych i zrównoważonych napędów. Jednocześnie wskazuje na strategiczne znaczenie zakładu w Lecce w krajobrazie produkcyjnym firmy.

Leave a Reply

Your email address will not be published.